Informacje o wycieczkach Almaturu
Szanowni Państwo.
Aby pomóc w wyborze oferty oraz w przygotowaniu do wyjazdu, chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na kilka istotnych spraw związanych z organizacją i realizacją naszych wycieczek objazdowych..
REALIZACJA WYCIECZEK
Podczas wycieczek objazdowych Almatur zapewnia ciekawy i intensywny program, odpowiednią jakość świadczeń oraz dobrą opiekę nad uczestnikami.
Wszystkim uczestnikom naszych imprez turystycznych, w tym również egzotycznych towarzyszy i stale służy pomocą polski pilot, od wyjazdu z kraju, aż do powrotu. Zatrudniamy sprawdzonych i wykwalifikowanych pilotów, którzy mają odpowiednie doświadczenie oraz znajomość języków obcych.
Dla poprawy jakości naszych usług, na większości wycieczek objazdowych Almaturu stosowny jest bezprzewodowy, elektroniczny system komunikowania się pomiędzy pilotem lub przewodnikiem, a uczestnikami - AlmaTour Guide.
Na części naszych wycieczek autokarowych proponujemy podróż bez nocnych przejazdów. Prosimy o zwrócenie uwagi na ilość i rodzaj noclegów, które są zaznaczone w każdej ofercie - w opisie każdego dnia programu i świadczeniach.
Osoby podróżujące samotnie mogą uniknąć dopłaty za pokój jednoosobowy wyrażając przy rezerwacji chęć i zgodę na dokwaterowanie do pokoju 2 lub 3 osobowego (ew. 2 os. z dostawką). Dopłatę za pokój jednoosobowy pobieramy wyłącznie od osób, które chcą być zakwaterowane w takim pokoju.
STAŁY KLIENT

Stałym klientem jest każdy, kto uczestniczył w imprezie Almaturu w ciągu ostatnich dwóch lat. Swoim stałym klientom Almatur wysyła w pierwszej kolejności nowe katalogi, a na wycieczkach, wczasach i wyprawach mogą oni skorzystać ze specjalnych zniżek. Zniżki są naliczane automatycznie przez system rezerwacyjny, po sprawdzeniu danych klienta, w wysokości od 50 do 300 zł, w zależności od imprezy.
ZDROWIE I BEZPIECZEŃSTWO
W cenie imprez Almatur zapewnia wszystkim bardzo korzystny pakiet ubezpieczeniowy, na który składają się m.in. koszty leczenia, powstałe również w następstwie chorób przewlekłych i nowotworowych oraz powstałe w wyniku uprawiania turystyki kwalifikowanej, w tym koszty ratownictwa. Tym niemniej prosimy przed wyborem oferty o staranne przeanalizowanie programu i przemyślenie swojej decyzji biorąc pod uwagę zdrowie i kondycję. Nasze wycieczki nie wymagają wyjątkowej formy fizycznej, ale czasami długa podróż oraz intensywny program zwiedzania mogą być męczące, zwłaszcza w czasie letnich upałów. Jeśli stan zdrowia Państwa wymaga specjalnych działań ze strony organizatora należy ten fakt bezwzględnie zgłosić przed dokonaniem rezerwacji w celu potwierdzenia możliwości realizacji tych świadczeń. Osoby które źle znoszą jazdę autokarem prosimy o zaopatrzenie się w lekarstwa przeciwko chorobie lokomocyjnej.
W celu usprawnienia formalności związanych z leczeniem poza granicami kraju rekomendujemy i zalecamy uczestnikom wyrobienie bezpłatnej karty EKUZ
www.nfz.gov.pl. Karta ta jest dobrym uzupełnieniem gwarantowanego przez nas ubezpieczenia
Dla uniknięcia kosztów związanych z koniecznością ewentualnej rezygnacji z wycieczki lub jej przerwaniem zalecamy dodatkowo wykupienie odpowiedniego ubezpieczania. Ubezpieczenia te są oferowane w różnych wariatach, dostępnych przy dokonywaniu rezerwacji internetowej w "Opcjach dodatkowych". O szczegółowe informacje prosimy zwrócić się do naszych sprzedawców.
TRANSPORT AUTOKAROWY

Posiadamy własny nowoczesny tabor oraz korzystamy z licencjonowanych, sprawdzonych i uznanych na rynku firm transportowych. Wszystkie nasze autokary posiadają aktualne badania techniczne, a kierowcy to sprawdzeni i zaufani fachowcy. Na wycieczkach objazdowych nie wykorzystujemy autokarów piętrowych, gdyż im mniejsza grupa tym sprawniejsza realizacja programu.
Staramy się optymalizować trasy dojazdowe pod względem czasu przejazdu, ale dbamy również o zapewnienie jak najlepszej dostępności wyjazdu z Państwa miejsca zamieszkania. Dlatego przejazd na trasach dojazdowych w Polsce nie zawsze odbywa się najkrótszą trasą, możliwe są też przesiadki. Przy wyborze oferty prosimy o zwrócenia uwagi na plany podróży, w których określamy godziny wyjazdów i przyjazdów.
Miejsca w autokarach docelowych wskazuje uczestnikom pilot, a przydzielane są one zgodnie z kolejności dokonywania rezerwacji. Osobom, które chcą zająć najlepsze miejsca przodu autokaru dajemy taką możliwość, za dopłatą.
TELEFON ALARMOWY
W czasie odjazdów autokarów, poza godzinami pracy biur, w sprawach nagłych, związanych z odjazdami z telefonem alarmowym prosimy o kontakt z numerem telefonu 605 05 48 48. Jeśli minęła godzina odjazdu, a dalej czekają Państwo na autokar to pod tym numerem uzyskają Państwo informacje o ewentualnym opóźnieniu. Z numerem alarmowym należy też się skontaktować, gdy do odjazdu pozostało niewiele czasu i już wiadomo, że nie zdążą Państwo na czas.
CO ZABRAĆ?

W miarę możliwości sugerujemy spakowanie do walizki na kółkach. Bagażu nie będziemy przenosić na dłuższe odległości, ale być trzeba będzie go zanieść do pokoju lub autokaru. Prosimy, aby walizka została podpisana imieniem i nazwiskiem uczestnika wraz z numerem telefonu. Artykuły pierwszej potrzeby i prowiant na drogę najlepiej spakować do podręcznego plecaka lub torby, które później będzie można wykorzystać podczas zwiedzania.
Większość naszych wycieczek odbywa się w ciepłej porze roku. Niezależnie od charakteru wyjazdu każdy uczestnik powinien więc zabrać: nakrycie głowy, krem z filtrem UV, okulary przeciwsłoneczne, a także na wszelki wypadek kurtkę przeciwdeszczową i parasol. Poza tym prosimy o zabranie ubrań odpowiednich do spodziewanych warunków atmosferycznych oraz charakteru wycieczki. Jeśli w programie przewidziano dłuższe wycieczki piesze przydają się lekkie buty turystyczne z dobrą podeszwą.
Przy wyjazdach zagranicznych każdy uczestnik powinien bezwzględnie posiadać ważny paszport lub dowód osobisty, które są jedynymi dokumentami uprawniającymi do przekroczenia granicy Polski.
Zachęcamy również do kontaktu z pracownikami naszego biura, którzy odpowiedzą na dodatkowe Państwa pytania i wątpliwości.